Prowadzisz firmę, stowarzyszenie albo zależy Ci na promowaniu pewnych idei w Internecie? Z pewnością jesteś zainteresowany, aby o Twojej stronie dowiedziało się jak najwięcej osób. By tak się stało, musi być ona widoczna w sieci. To znaczy znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. By o to zadbać, stosuje się pozycjonowanie SEO – zestaw technik, które przekonują algorytmy Google do konkretnej witryny. Pytanie, czy możesz zrobić to samemu, a może lepiej zaangażować w to profesjonalną i doświadczoną agencję SEO? A jeśli już, to jak taką wybrać, czy kierować się opiniami o niej oraz jak zweryfikować ich prawdziwość?
Co daje dobre pozycjonowanie SEO?
Przede wszystkim dobrą widoczność w sieci. Twoja strona znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania, przez co znacznie więcej osób ją odwiedzi. Trafiasz tym samym do szerszej grupy odbiorców, czyli prawdopodobnie Twoich klientów. Wiesz, co to oznacza:
- większy ruch na Twojej stronie,
- większe zasięgi, czyli więcej osób dowie się, że Twoja oferta w ogóle istnieje,
- więcej osób może zapoznać się z Twoją ofertą,
- wzrasta liczba klientów, a Ty zarabiasz.
Podobnie rzecz się ma nie tylko w biznesie, ale także w działalności społecznej, politycznej, kulturalnej i każdej innej, która skierowana jest do odbiorców i opiera się na rozgłosie. Dobre pozycjonowanie SEO sprawia ponadto, że z Twojej strony łatwiej i przyjemniej się korzysta, zobacz:
- strona wygląda lepiej, ma bardziej intuicyjny interfejs i przemyślanie rozplanowane treści,
- teksty napisane są w sposób zrozumiały i ciekawy dla konkretnego odbiorcy,
- treści są nie tylko ciekawe, ale też napisane tak, aby zauważały je roboty Google,
- strona działa szybciej, sprawniej się ładuje, co jest szczególnie ważne dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
Stała opieka SEO nad Twoją stroną to kolejne korzyści. Nie tracisz atutów wypracowanych przy pozycjonowaniu, a nawet z czasem zwiększasz swoją pozycję w Google. Wyszukiwarka ta ma taką zasadę, że sama niejako podtrzymuje pozycję w wynikach tym stronom, które już mają wysoką pozycję. Z drugiej strony jej algorytmy zmieniają się, podobnie jak nastroje konsumenckie czy tendencje w wyszukiwanych frazach. Stałe pozycjonowanie SEO pozwala elastycznie i w porę reagować na takie zmiany. Wszystko to przekłada się na zysk – niezależnie, czy rozumujesz go jako finansowy, organizacyjny czy ideowy.
Samodzielne pozycjonowanie SEO a współpraca z agencją
Pozycjonowanie SEO to proces i używanie różnych technik, które ostatecznie mają na celu podnieść Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. To, jakie metody się dobiera, zależy od już istniejącej pozycji strony w Google, jej historii pod kątem SEO, tematyki i zapełnienia treścią. Podstawą jest oczywiście uporządkowanie struktury strony i stosowanie fraz kluczowych. Innym razem potrzebne będzie linkowanie zewnętrzne, po to, aby do Twojej strony prowadziły linki z silnych, uznanych przez Google za wiarygodne, domen. Innym razem strona wymaga by napisać od nowa zawarte na niej artykuły, opisy kategorii, przedmiotów, usług czy wpisy blogowe. Konieczne jest zadbanie o unikalność, jakość merytoryczną i wspomniane frazy kluczowe.
SEO na własną rękę to spore wyzwanie
Pozycjonowanie SEO wymaga monitorowania trendów, tego, jakie frazy są wpisywane przez większość internautów oraz jak w danej chwili reagują na nie roboty Google. To wszystko wymaga czasu, wiedzy, doświadczenia i poświęcenia sporej energii. Czy mógłbyś zrobić to wszystko sam? Teoretycznie tak, ale to trochę, jak z naprawą samochodu. Domorośli majsterkowicze rzeczywiście potrafią to i owo, ale przy poważnej naprawie lepiej oddać pojazd w ręce dobrego mechanika. Z pozycjonowaniem SEO jest podobnie. Zakładając, że Twoja strona jest świeża, nie ma złej przeszłości w przekonaniu Google a tematyka i treści stosunkowo łatwe do wypozycjonowania – tak, może udać Ci się to zrobić samodzielnie. Problem w tym, że efekt będzie jednorazowy i krótkotrwały. Musisz go podtrzymywać, monitorować, stale coś poprawiać i zmieniać. Czy masz na to wszystko czas? Czas, który mógłbyś przeznaczyć na rozwój swojej działalności, obsługę klientów czy poszerzenie oferty. A przecież Twoja konkurencja nie śpi.
Pozycjonowanie SEO przez agencje jest skuteczniejsze a efekty trwalsze
Każde pozycjonowanie SEO musi rozpocząć się od przynajmniej pobieżnego audytu sytuacji. Twoja strona jest badana pod kątem SEO, co jest podstawowym punktem wyjścia. Choć stosuje się do tego często darmowe i ogólnodostępne narzędzia, należy wiedzieć jak uzyskane wyniki interpretować. I jaką przyjąć skuteczną strategię. Potem rozpoczyna się proces pozycjonowania. Sam audyt to kwestia kilku dni, a pierwsze efekty pozycjonowania z prawdziwego zdarzenia mogą przyjść po tygodniach, a nawet miesiącach. Tak po prostu działa Google i tego się nie przeskoczy. Powierzenie tego zadania doświadczonym specjalistom z agencji to oszczędność czasu, energii i gwarancja, że efekty nie tylko pojawią się wcześniej, ale też będą podtrzymywane poprzez stałe pozycjonowanie SEO Twojej strony.
Dlaczego jeszcze warto wybrać agencję SEO?
Wybierając agencję SEO do pozycjonowania swojej strony, masz dostęp do kompleksowej obsługi i szerokiego wyboru usług. Jest tak dlatego, że agencja zrzesza nie tylko stricte pozycjonerów, ale także sztab copywriterów, webmasterów, grafików, specjalistów od marketingu czy przekazu podprogowego. Co to oznacza? Twoją stroną można zająć się bardziej kompleksowo i adekwatnie do potrzeb w kwestii SEO. Przykładowo – agencja nie tylko przeprowadzi analizę i wykaże, jakie frazy kluczowe są konieczne do stosowania. Copywriterzy napiszą ciekawe teksty, artykuły blogowe czy opisy Twoich usług. Inni specjaliści załatwią za Ciebie linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne albo uporządkują Twoją stronę pod kątem czytelności, szybkości ładowania czy szaty graficznej. Wszystko to ma mniej lub bardziej bezpośredni wpływ na pozycję w Google.
Współpraca z agencją SEO to dostęp do innych usług SEO
Dobra agencja SEO ma zatem w ofercie nie tylko zwykłe pozycjonowanie. Z czasem odkryjesz, że możesz zyskać jeszcze więcej gdy otworzysz się na dodatkowe usługi:
- agencja może stworzyć dla Ciebie od podstaw porządnie napisaną i działającą stronę WWW. Niezależnie, czy ma to być blog, sklep internetowy czy serwis informacyjny. Na starcie otrzymasz stronę o dobrej strukturze wewnętrznej, ciekawymi treściami na wiarygodnym hostingu,
- pozycjonowanie nie musi być tylko w Google – wbrew pozorom wcale nie mało osób korzysta z innych wyszukiwarek – Yandex, DuckDuckGo czy Yahoo. Z różnych powodów może zależeć Ci na pozycjonowaniu także i na tych platformach, a agencja SEO może to za Ciebie zrobić,
- pozycjonowanie niekiedy wymaga skupienia się na bardzo specyficznym odbiorcy albo rynku. Przykładem może być pozycjonowanie lokalne, w którym zależy Ci na efektach niemal wyłącznie w obrębie Twojego powiatu, miasta czy województwa. Pozycjonowanie lokalne pozwala wybić się w wynikach wyszukiwania przekonując algorytmy Google i jego funkcje geolokalizacji, że to właśnie Twoją restaurację, serwis samochodowy czy sklep powinien pokazać użytkownikowi jako pierwsze,
- samo pozycjonowanie SEO może nie wystarczać w dotarciu do klientów. W agencji możesz zamówić także materiały promocyjne lub przeprowadzenie nawet całej kampanii reklamowej. W tą usługę świetnie wpisuje się content marketing – artykuły sponsorowane, które pomagają w dotarciu do klientów i są publikowane w odwiedzanych miejscach w sieci,
- możesz zlecić agencji wspomniany audyt SEO, a także prześwietlić pod tym kątem strony konkurencji. W ten sposób będziesz wiedział, jakie są Twoje atuty lub jakich błędów konkurencji nie popełniać,
- jeśli masz większą działalność, a spora jej część prowadzona jest w sieci, dobrze jeśli Twoi współpracownicy potrafią stosować podstawowe techniki SEO. A jeśli nie potrafią? Można ich odpowiednio przeszkolić. Dobra agencja SEO oferuje klientom prowadzenie wewnętrznych szkoleń z różnych aspektów SEO czy marketingu internetowego. Udziela też stałych konsultacji z klientami.
Postawienie na współpracę z agencją SEO w kwestii pozycjonowania i promocji swojej strony to zatem najrozsądniejsze rozwiązanie. Zyskujesz czas, spokój i gwarancję skuteczności.
Po opiniach ich poznacie – o czym świadczą i kto ma najlepsze?
No dobrze, ale czym się kierować przy wyborze konkretnej agencji SEO, której możesz zlecić pozycjonowanie? Na pewno istotne są typowe czynniki rynkowe – cena, zakres i jakość usług, niekiedy lokalizacja, a także opinie klientów. Warto poczytać, co o agencji, z którą rozważasz podjęcie współpracy, piszą poprzedni klienci. Szczególnie ciekawe są komentarze pozostawiane na profilach Google Moja Firma. Ich liczba, długość i przede wszystkim ocena ma wpływ na pozycjonowanie wizytówki GMF danego podmiotu. A jeśli sama agencja potrafi pozycjonować własne środki przekazu w sieci, jest to przesłanka, że podobnie dobrze spozycjonuje i Twoją stronę.
Ranking serwisu Rating Captain – pierwsze miejsce dla SEOSEM24 z Krakowa
Ten zresztą aspekt badał niedawno niezależny serwis analityczny Rating Captain. Prowadzi go grupa specjalistów i pasjonatów z Wrocławia, którzy we współpracy z uczelniami opracowuje metody na zwiększenie widoczności w sieci oraz skuteczne reagowanie na niekorzystne opinie. Ten sam zespół przeprowadził branżowy, gdzie SEOSEM24 zostało uznane jako najlepsza agencja SEO w Polsce. Na warsztat wzięto profile Google Moja Firma poszczególnych agencji, a następnie to, w jaki sposób radzą sobie pod kątem SEO. Oceniano stosunek ilości opinii do średniej ocen. A także przepuszczono każdy profil przez narzędzie audytorskie Reviews Audit. Pierwsze miejsce zajęła agencja SEOSEM24 z Krakowa.
Jak działa Reviews Audit i co bada? Sprawdźmy opinie na przykładzie SEOSEM24
Reviews Audit to kolejne niezależne narzędzie analityczne do oceny tego, w jaki sposób radzi sobie pod względem SEO dany profil GMF. Badanie można wykonać wobec dowolnego profilu, w każdej chwili, za darmo i przez każdego. Co z takiego badania wynika?
- widoczność w sieci badanego profilu GMF,
- ilość oraz wiarygodność pozostawianych na profilu ocen klientów,
- kompletność i jakość informacji umieszczanych przez firmę na swoim profilu GMF,
- wiarygodność profilu,
- sentyment konsumencki,
- dopływ nowych opinii i tendencja związana z zainteresowaniem ofertą,
- treść pozostawianych komentarzy i ich długość,
- czas, w jakim firma odpowiada na komentarze klientów lub podejmuje z nimi jakąś interakcję w ramach profilu GMF.
Reviews Audit przyznaje ocenę każdemu z tych aspektów osobno, ale także podsumowuje wyniki i podaje ocenę zbiorczą. To narzędzie automatyczne, co sprawia że opiera się na algorytmach, podobnie jak samo Google. W bardzo obiektywny sposób wykazuje, które agencje SEO dobrze i wymiernie optymalizują własne profile GMF. Jak to wygląda w przypadku zwycięzcy rankingu – SEOSEM24?
- Firma uzyskała 393 opinie klientów, z których średnia ocen wynosiła 4,97 w 5-stopniowej skali.
- Profil został oceniony na 79%, co serwis skomentował „You nailed it!”.
- W analizie Trust Anayst otrzymał najwyższą ocenę – A – oraz 94% w widoczności w sieci.
- jakość opinii pozostawianych przez użytkowników oceniona została na 75%. Bardzo wysoko oceniono ton ekspresji, jaki towarzyszył opiniom.
- Firmę pochwalono za stosunkowo szybki odzew na komentarze (średnio 5 dni) oraz to, że SEOSEM24 odpowiada na opinie klientów w niemal 100%.
- Firmie towarzyszy jednoznacznie pozytywny sentyment konsumencki.
- Serwis zwrócił uwagę na to, jak treściwe są komentarze klientów. W momencie badania liczyły sobie średnio 137 znaków, a tylko 8% z nich pozbawione było jakiegokolwiek komentarza.
- Reviews Audit dostrzegł też wysoka liczbę nowych ocen, które pojawiły się w kwartale poprzedzającym badanie. Aż 156 nowych opinii w 3 miesiące serwis uznał jako „This is a very good result!”.
To, nad czym Reviews Audit zaleca firmie popracować, to dodatnie kolejnych regionalnych profili GMF czy jeszcze szybsze odpowiedzi na komentarze klientów.
Jak wygląda współpraca z SEOSEM24 – opinie są bardzo pozytywne
Opinie, które możemy przeczytać na wizytówce GMF agencji SEOSEM24 wydają się potwierdzać ustalenia Rating Captain. Klienci wskazują na niezłe efekty w dość szybkim czasie, przyjazną partnerską atmosferę oraz szybką reakcję na problemy:
Polecam!!! Chociaż na początku byłem słabo nastawiony, bo myślałem, że wyniki pozycjonowania strony będą od razu, dopiero specjalista marketingu z tej agencji mi wyjaśnił że chwilę trzeba poczekać i faktycznie teraz widzę różnicę 😉 Także super, warto było!
Ariel Łódź
Firma bardzo profesjonalna. Trochę czasu musiałam zaczekać na wypozycjonowanie mojej strony ale naprawdę było warto. Jest znaczny wzrost wyświetleń, zwiększyło się zainteresowanie moimi ofertami. Dziękuję serdecznie i polecam.
Monika Korczak
„Pragnę polecić agencję SEOSEM24 w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Agencja ta zadbała u mnie o wysokie pozycje wyszukiwań oraz o to, by zwiększyć konwersję strony. Ilość osób pytających o moje usługi po podjęciu współpracy znacząco wzrosła.
Dlatego każdemu, kto szuka dobrej agencji związanej z marketingiem i pozycjonowaniem, mogę polecić SEOSEM24! Na uwagę zasługuje również wzorowy kontakt z agencją, która stale i szybko odpowiada na moje zapytania powstające w wyniku naszej współpracy.
Polecamy firmę SEOSEM24”
Instytut Zdrowia i Urody PEARL z Lublina.
Zważywszy, że autentyczność tych komentarzy wysoko ocenił Reviews Audit, możemy uznać, że SEOSEM24 rzeczywiście cieszy się dobrą opinią wśród dotychczasowych klientów. A to głównie przedsiębiorcy i instytucje, które dokładnie liczą każdą wydaną złotówkę na usługi, w tym SEO.
Jak się współpracuje z agencją SEO?
Zawsze na początku agencja SEO wykonuje przynajmniej podstawowy audyt Twojej strony. Równolegle do tego odbywa się spotkanie, niezależnie czy twarzą w twarz czy zdalnie, podczas którego przekażesz agencji jaki masz profil działalności, oczekiwania oraz jakie usługi Cię interesują. Firma zadba też o to, abyś zwyczajnie rozumiał, na czym polega SEO i jaka jest związana z nim siatka pojęciowa. Innymi słowy, specjaliści od SEO wytłumaczą Ci, co należy wykonać na Twojej stronie i jak nazywają się poszczególne procesy. Wbrew pozorom, to nie jest tak, że agencja SEO woli współpracować z nieświadomym klientem. Znacznie łatwiej współpracuje się z kimś, kto rozumie, o co w SEO chodzi. Agencja jest otwarta na Twoje pomysły i nie zrobi nic bez Twojej wyraźnej zgody. Bywają klienci, którzy celowo lub z zaniedbania sabotują pozytywne zmiany na stronie. Agencja SEO nie zrobi nic wbrew Tobie, ale też da Ci do zrozumienia, że pewne czynności zwyczajnie są potrzebne. Jeśli coś Ci się nie podoba – pokazuj to. Jeśli jakieś fragmenty nowych tekstów na stronie Ci nie odpowiadają – zaznaczaj je, proponuj swoje tezy, myśli i pomysły. Idealnie jest, gdy klient i agencja SEO działają w jednej drużynie.
Do pozycjonowania SEO – agencja, ale czy na pewno SEOSEM24?
Pozycjonowanie SEO przekłada się na konkretne zyski finansowe. Warto zaangażować agencje SEO, gdyż powierzasz wtedy swoją stronę zespołowi specjalistów i uzyskujesz efekty szybko. Sam możesz zająć się swoją działalnością. Czy zwycięzca rankingu Rating Captain – SEOSEM24 – jest godnym polecenia kandydatem na pozycjonera Twojej strony? Wedle serwisu i opinii – tak. Wybór jednak zawsze należy do Ciebie.